Existuje niekoľko rôznych typov námorných kontajnerov, každý navrhnutý na špecifické potreby prepravy rôznych typov tovaru. Tu sú niektoré z hlavných typov:

Dry Van (Štandardný kontajner): Tento typ kontajnera je najbežnejší a štandardný pre všeobecný náklad. Je uzavretý, nepriepustný a chráni tovar pred poveternostnými vplyvmi.

Reefer Container (Chladiaci kontajner): Slúži na prepravu tovaru, ktorý vyžaduje konkrétnu teplotu, ako sú potraviny alebo farmaceutické výrobky. Chladiaci kontajner má vnútornú klimatizáciu, ktorá udržuje konštantnú teplotu.

Open Top Container (Otvorený kontajner): Má otvorený vrch, ktorý umožňuje nakladanie tovaru z vrchu, a je ideálny pre výrobky, ktoré siahajú nad hranu kontajnera.

Flat Rack Container (Kontajner s plochým podstavcom): Bez bokov a s možnosťou sklopenia bočných stien, tento kontajner je vhodný pre veľký alebo nepravidelný náklad, ako sú stroje alebo veľké balíky.

Tank Container (Nádržový kontajner):Navrhnutý na prepravu tekutých nákladov, ako sú oleje, chemikálie alebo potravinové výrobky. Má vnútornú nádrž, ktorá je umiestnená v izolovanej skrinke.

Flat Container (Plochý kontajner): Podobný dry van kontajneru, ale s nižším profilom. Často sa používa na prepravu ťažkých alebo vysokých nákladov.

Double Door Container (Dvojdverový kontajner): Má dvere na oboch koncoch, čo uľahčuje prístup a nakladanie nákladu.

High Cube Container (Vysoký kontajner): O niečo vyšší než bežný kontajner, umožňuje prepravu väčších alebo objemnejších tovarov.

Tieto rôzne typy námorných kontajnerov umožňujú prispôsobiť prepravu konkrétnym požiadavkám rôznych druhov nákladu.

  • Rám

    Nosný rám kontajnerov je vyrobený z uzatvorenej dutej oceľovo-zvarovanej valcovej konštrukcie o hrúbke plechu 3mm. Vo všetkých ôsmych rohoch sa nachádzajú rohové prvky s otvormi, umožňujúce mechanické uchytenie a ľahkú manipuláciu s kontajnermi pomocou autožeriavu (pri 40´ a 20´stopových kontajneroch) alebo vozidla s hydraulickým ramenom (iba pri  20´ stopových kontajneroch).

  • Opláštenie

    Plášť je tvorený stenami z profilovaného oceľového plechu o hrúbke 1,5 mm. Kontajnery nemajú tepelnú izoláciu.

  • Podlaha

    Je tvorená rámom z oceľových profilov, podlahový rošt zvarený z valcových a dutých nosníkov, na ktorých je pripevnená drevená podlaha z preglejkových dosiek hrúbky od 21,0 do 30,0 mm.

  • Dvere

    Čelnú stenu kontajnera tvoria dvojkrídlové dvere, ktoré sú zaistené štyrmi zvislými pozinkovanými uzatváracími tyčami. Uzatváracie tyče majú pozinkované závesné čapy a zaisťovacie očko, ktoré umožňuje zavesenie dvoch, resp. štyroch zámkov alebo bezpečnostných plomb na uzamknutie kontajneru. Po obvode sú dvere vybavené gumovým tesnením. Uhol ich otvárania dverí je 270˚. Povrchovú úpravu kontajneru tvorí jeden základný a dva vrchné nátery.

ROZMERY KONTAJNEROV


Hmotnosť

Nosnosť

Vonkajšie rozmery

Vnútorné rozmery

Dvere

Objem - kapacita

20’DC

2200 kg

28200 kg

dĺžka 6058 mm

šírka 2438 mm

výška 2591 mm

dĺžka 5900 mm

šírka 2352 mm

výška 2385 mm

šírka 2340 mm

výška 2280 mm

33,10 m3

20’HC

2420 kg

28200 kg

dĺžka 6058 mm

šírka 2438 mm

výška 2896 mm

dĺžka 5900 mm

šírka 2352 mm

výška 2690 mm

šírka 2335 mm

výška 2560 mm

37,30 m3

40’DC

3750 kg

28750 kg

dĺžka 12192 mm

šírka 2438 mm

výška 2591 mm

dĺžka 12000 mm

šírka 2352 mm

výška 2385 mm

šírka 2340 mm

výška 2280 mm

67,50 m3

40’hC

4000 kg

28500 kg

dĺžka 12192 mm

šírka 2438 mm

výška 2896 mm

dĺžka 12000 mm

šírka 2352 mm

výška 2690 mm

šírka 2340 mm

výška 2560 mm

76,40 m3

45’hC

4280 kg

29720 kg

dĺžka 13716 mm

šírka 2438 mm

výška 2896 mm

dĺžka 13556 mm

šírka 2352 mm

výška 2650 mm

šírka 2343 mm

výška 2560 mm

89,00 m3

Pricing Table WordPress Plugin

TRIEDY KVALITY LODNÝCH KONTAJNEROV

Použité lodné kontajnery (CW-Cargo worthy)

CW kontajnery sú klasifikované ako vodotesné, s funkčnými dverami, konštrukčne pevné a spĺňajú potrebné bezpečnostné normy. Tieto kontajnery sú v relatívne dobrom stave a zvyčajne sú vhodné na medzinárodnú prepravu nákladu bez väčších obáv o bezpečnosť a integritu nákladu. Sú odolné voči nepriaznivým poveternostným vplyvom, disponujú pevnou podlahou a sú ideálne na prepravu nákladu na medzinárodných lodiach.

Kontajnery CW, môžu vykazovať známky opotrebovania a estetické vady ( povrchová korózia, denty plechu spôsobené pri manipulácií)

Okrem prepravy tovaru môžu byť tieto kontajnery využívané na rôzne účely. Môžu slúžiť ako skladovacie riešenia, vďaka svojej vodotesnosti, robustnosti a ľahkej prenositeľnosti. Často sa využívajú aj pri konštrukcii modulárnych domov, kancelárií a iných budov, vďaka svojej pevnej konštrukcii a možnosti ľahkého spájania a prispôsobovania potrebám stavby.

Pri kúpe použitých prepravných kontajnerov s označením CW je však dôležité detailne skontrolovať technický stav kontajneru, aby ste sa uistili, že spĺňa vaše špecifické potreby a požiadavky. S ich pevnou konštrukciou a ľahkou prenositeľnosťou poskytujú široké možnosti využitia v rôznych odvetviach.“

Lodné kontajnery po viacerých prepravách (IICL)

Lodné kontajnery s označením IICL , ktoré sú hodnotené ako veľmi dobré po viacerých námorných plavbách. Tieto kontajnery preukazujú minimálne známky opotrebovania a poškodenia, no stále však spĺňajú prísne normy a požiadavky IICL na bezpečnosť a funkčnosť.

IICL  kontajnery môžu byť o niečo viac opotrebované v porovnaní s kontajnermi označenými OW, ale stále sú funkčné, vodotesné a v dobrom vizuálnom stave. Môžu vykazovať drobné známky používania a opotrebovania, avšak zvyčajne sú v naozaj dobrom stave, s minimálnymi preliačinami alebo miestami s koróziou. Kontajnery majú platné označenie CSC pre námornú a železničnú prepravu.

Označenie IICL je štandardom pre jeho klasifikáciu. Skratka IICL znamená „Institute of International Container Lessors“ (Inštitút medzinárodných prenajímateľov kontajnerov) – renomovaná organizácia v oblasti prenájmu kontajnerov.

Tieto kontajnery sú často vyberané pre námornú nákladnú prepravu, kde je vyžadovaný vysoký štandard integrity kontajnera, čo poskytuje vyššiu úroveň istoty zákazníkom, že ich náklad bude v bezpečí a chránený pred poveternostnými vplyvmi.

Kontajnery IICL  sa tiež často ponúkajú na prenájom alebo predaj, pretože poskytujú dobrý stav a priaznivú cenu. Pri ich kúpe si môžete byť istí, že získate kontajner v naozaj dobrom stave, vhodný nielen na medzinárodnú prepravu a prepravu vlakom, ale aj na rôzne ďalšie využitie.

Lodné kontajnery po jednej plavbe (OW-One way)

Nové lodné kontajnery OW, ktoré sú väčšinou nové alebo takmer nové po jednej námornej plavbe. Kontajnery označené ako OW sú vynikajúcej kvality a výbornom stave. Tieto kontajnery majú minimálne známky opotrebovania a poškodenia, sú vodotesné, čisté a bez významných závad a dentov. Disponujú platným prepravným označením CSC a spĺňajú prísne normy a požiadavky na bezpečnosť a funkčnosť.

Kontajnery OW sú často vyhľadávané pre prenájom alebo predaj, pretože poskytujú zákazníkom istotu, že dostanú kontajner v optimálnom a skutočne výbornom stave.

Kontajnery s označením OW sa obvykle vyberajú na námornú nákladnú prepravu, kde je vyžadovaná vysoká úroveň integrity kontajnera.